Ota yhteyttä

Sharpdesk Mobile

Sharpin mobiilit tulostus- ja skannausratkaisut suosituille iOS-, Android™- ja Windows® mobiililaitteille
Optimoi mobiilityön hyödyt Sharpdesk Mobile -sovelluksella, Sharpin tehokkaalla ja huippunykyaikaisella mobiilitulostus- ja skannaussovelluksella. Käyttäjät voivat muodostaa yhteyden tuettuihin Sharp MFP-laitteisiin langattoman verkon kautta omilta iOS-, Android™- tai Windows® -laitteiltaan sujuvaa tulostusta, yksinkertaistettua skannausta tai saumatonta muiden sovellusten kanssa yhteistoimintaa varten.

Optimoi mobiilityösi Sharpin avulla

Häiriötöntä tulostamista

Muodosta yhteys langattomaan verkkoon, valitse asiakirja, esikatsele se ja tulosta suoraan tuetulle Sharp MFP:lle tuetulta iOS-, Android- tai Windows-laitteelta.

Yksinkertaista skannausta

Skannaa paperiasiakirjoja helposti käytettäviksi PDF-, JPEG-, TIFF- tai PNG-tiedostoiksi yksinkertaisesti skannaamalla Sharp MFP:stä mobiililaitteeseesi. Mobiililaitteen profiili voidaan tallentaa helposti käytettäväksi "skannatut"-sijainniksi MFP:hen.

Saumatonta yhteistyötä muiden sovellusten kanssa

Sharpdesk Mobilella tiedostojen jakaminen muiden sovellusten kanssa on saumatonta. Käyttäjät voivat liittää skannattuja tiedostoja sähköposteihin, jakaa asiakirjoja tai tulostaa tiedostoja muista, tuetuista mobiilisovelluksista.

Ominaisuudet

Tuetut mobiililaitteet

  • iOS*-pohjaiset mobiililaitteet, joiden käyttöjärjestelmä on iOS 6, 7 & 8
  • Android-pohjaiset mobiililaitteet, joiden käyttöjärjestelmä on Android™ 2.3, 4.0, 4.1, 4.2, 4.3 & 4.4.
    • Suositeltu näyttöresoluutio: 800 x 480 kuvapistettä tai enemmän
  • Windows-pohjaiset mobiililaitteet, joiden käyttöjärjestelmä on:
    • V1.2.3: Windows® 8 Pro, Windows® 8 Enterprise, Windows® 8.1 Pro, Windows® 8.1 Enterprise, Windows® RT ja Windows® RT 8.1
    • V2.1.1: Windows® 8.1 Pro, Windows® 8.1 Enterprise & Windows® RT 8.1
    • Minimivaatimukset: 1GHz prosessori, 1GB RAM, 20MB vapaata kiintolevytilaa ja 1024 x 768 kuvapisteen näyttö DirectX® 9 -grafiikkatuella. Suositeltu näytön tarkkuus: 1366 x 768 kuvapistettä. Kosketusnäyttöä suositellaan.

Tuetut tiedostomuodot

  • PDF**, Encrypted PDF**, Compact PDF**
  • TIFF
  • PNG***
  • JPEG

 

* Bonjour on oltava käytössä tuettujen MFP-laitteiden automaattiseksi löytämiseksi
** PostScript Expansion Kit tarvitaan PDF-tiedostojen tulostamiseen
*** PNG:tä ei tueta Windows-pohjaisissa mobiililaitteissa

Tekniset tiedot

Tulostus

  • Tulosta kätevästi PDF-, JPEG-, TIFF- tai PNG-tiedostoja mobiililaitteelta, jonka käyttöjärjestelmä on iOS, Android™ tai Windows®
  • Tulosta tiedostoja muista tuetuista mobiilisovelluksista
  • Tulosta helposti sähköposteja ja liitteitä tai verkkosivuja tuetuilta mobiililaitteilta

Skannaa ja Jaa

  • Skannaa ja tallenna tiedostoja tuetuilta MFP-laitteilta mobiililaitteisiin, jodien käyttöjärjestelmä on iOS, Android™ tai Windows®
  • Kaikki skannausasetukset ja työn suoritus voidaan hallita tuetuilta mobiililaitteilta
  • Lähetä nopeasti skannatut tiedostot sähköpostilla tuetuista mobiililaitteista
  • Jaa tiedostoja muiden tuettujen mobiilisovellusten kanssa

Asennus

  • Ilmainen lataus saatavilla Apple App Storessa, Google Play™:ssä ja Windows® Storessa
  • Löydä ja yhdistä automaattisesti tuettuun Sharp MFP:hen
  • Lisää manuaalisesti tuettu Sharp MFP
  • Ajurien asennusta ei tarvita
  • Käyttäjän autentikointi parantaa tietoturvaa

UKKt

  • Yleistä

    K1. En voi ladata ja asentaa Sharpdesk Mobilea laitteeseeni.

    Tarkista, onko laitteesi käyttöjärjestelmän versio sellainen, että Sharpdesk Mobile tukee sitä. Päivitä laitteen käyttöjärjestelmä versioon, jota Sharpdesk Mobile tukee (ks. tukisivusto), jos se on mahdollista päivittää.

     

    K2. "Etsi Tulostimia/Skannereita" kestää kauan Android/Windows -laitteilla.

    Jos useita SNMP-laitteita on yhdistetty samaan verkkosegmenttiin, automaattinen etsintä kestää pitempään (noin 10 sekuntia laitetta kohden). Verkkotulostimet/skannerit useimmissa tapauksessa tukevat SNMP-protokollaa.

     

    K3. En voi katsella pienoiskuvakkeita joillekin tiedostoille skannattujen tiedostojen luettelossa.

    1. Jos käytettävissä oleva muisti (RAM) ei riitä, pienoiskuvaketta ei luoda. Tässä tapauksessa näytetään oletus-pienoiskuvake. Pääsääntöisesti asiakirjan skannaaminen uudelleen matalammalla resoluutiolla tai suuremmalla pakkaussuhteella voi mahdollistaa Sharpdesk Mobilelle pienoiskuvakkeen luomisen. Toiminnot kuten Tulosta, Liitä sähköpostiin, Lähetä toiselle sovellukselle ja Hallitse tiedostoja kuitenkin toimivat kuvalle oikein.
    2. Tämä sovellus ei pysty luomaan pienoiskuvakkeita/esikatselukuvia joistakin tiedostoista, vaikka sovellus pystyy käsittelemään niitä. Katso lisätietoja Liitteestä.

    K4.  iOS-laitteissa pienoiskuvakkeet (kuten kuvan sävyt) ovat viallisia joillekin skannatun datan luettelon tiedoille.

    Jotkin pienoiskuvakkeet sellaisille PDF-tiedostoille, jotka on luotu skannaamalla, voivat olla viallisia. Toiminnot kuten Tulosta, Liitä sähköpostiin, Lähetä toiselle sovellukselle ja Hallitse tiedostoja kuitenkin toimivat oikein näillekin kuville.

    K5.  Viesti (Ei voida esikatsella kuvaa) näytetään, kun valitsen tiedoston esikatseluun.

    1. Jos käytettävissä oleva muisti (RAM) ei riitä, esikatselukuvaa ei luoda. Tarpeettomien sovellusten pysäyttäminen voi tehdä Sharpdesk Mobilelle esikatselukuvan näyttämisen mahdolliseksi. Toiminnot kuten Tulosta, Liitä sähköpostiin, Lähetä toiselle sovellukselle ja Hallitse tiedostoja kuitenkin toimivat kuvalle oikein.
    2. Katso vastaus 2 kysymyksiin K1-3.

    K6.  iOS-laitteissa en saa esikatselukuvaa mahtumaan näytölle, kun pienennän kuvan mahdollisimman pieneksi.

    Tämä voi tapahtua iOS 4.3:ssa. Päivittäminen iOS-versiooon 5 tai 7 voi ratkaista ongelman. Toiminnot kuten Tulosta, Liitä sähköpostiin, Lähetä toiselle sovellukselle ja Hallitse tiedostoja kuitenkin toimivat kuvalle oikein, vaikka et päivitä laitteen iOS-versiota.

    K7. Skannausta tai tulostusta ei voida käyttää iOS-laitteessa joka päivitettiin iOS-versioon 6.

    1. On vahvistettu, että Wi-Fi-verkkoyhteys sammutetaan välittömästi yhdistämisen jälkeen. Tässä tapauksessa yksi tapa ratkaista ongelma on poistaa Wi-Fi-asetukset ja muodostaa yhteys uudelleen. Toinen tapa on napauttaa "Asetukset">"Yleiset">"Palautus">"Palauta verkkoasetukset". Napauta Palauta ponnahdusikkunassa, ja määritä sitten verkkoasetukset uudelleen.
    2. Varmista laitteesi Sharpdesk Mobile -versio ja päivitä se tarvittaessa uusimpaan versioon.

    K8. Windows 8/RT -laitteissa toinen sovellus voidaan kiinnittää tämän sovelluksen ollessa käynnissä. Tätä sovellusta ei kuitenkaan voida käyttää jos sovelluksen koko on pienempi kuin näytön koko.

    Tätä sovellusta ei voida käyttää kiinnitettynä. Liu'uta jakajaa kunnes koot ovat kääntyneet toisin päin.

     

    K9. Miten näen versiotiedot ja ohjeen Windows-pohjaisissa laitteissa?

    Pyyhkäise näytön vasenta reunaa avataksesi Charmin. Napauta sitten Charmin "Asetukset"-kohtaa. Napauta "Käyttöoikeudet" ("Tietoja" Windows 8.1/RT 8.1 -laitteilla) näyttääksesi versiotiedot. Napauta "Ohje" avataksesi ohje.

     

    K10.  Sovellus lukkiutuu tai tulee epävakaaksi joskus.

    Jos olet skannannut suuria tiedostoja tähän sovellukseen, sovellus voi käyttää kaiken laitteen vapaan muistin. Siinä tapauksessa voi käydä näin. Tämä aiheuttaa skannaus-, tulostus- ja sovellusvirheitä.

  • Sovellusasetukset

    K1. Kun napautan "Etsi Tulostimia/skannereita" kohdassa "Tulostin/skanneriasetukset", ei tulostimia/skannereita näytetä.

    1. Tulostimet/skannerit on kytkettävä samaan verkkosegmenttiin kuin laite. Jos ne ovat eri verkkosegmentissä kuin laite, napauta "Lisää manuaalisesti" syöttääksesi tulostimen/skannerin IP-osoite.
    2. Varmista, ovatko "Julkinen hae yhteisö" ja "Syötä yhteisömerkkjono(t)" määritetty oikein kohdassa "Asetukset"-"Sovelluksen asetukset"-"SNMP-asetukset".

     

    K2. En voi tulostaa tulostimelle (skannata skannerilta), jonka IP-osoite on syötetty kohdasta "Lisää manuaalisesti".

    1. Tarkista, että HTTP ja FTP (tai Raakatulostus) ovat käytössä niiden verkkosegmenttien välillä, joihin laite ja tulostin/skanneri ovat liitettyinä. Verkkoyhteyden tunnistus tai välityspalvelinasetukset voivat olla tarpeen joissakin ympäristöissä.
    2. Tulostimeen määritetty porttinumero voi erota siitä porttinumerosta (oletus 21 tai 9100), joka on annettu laitteeseen kohdassa "Lisää manuaalisesti". Tarkista tulostimen porttinumero seuraavalla tavalla, ja muuta laitteen määritystä. Selaa tulostinlaitteen verkkosivua web-selaimellasi, tarkista porttinumero, joka on määritetty kohdassa [Sovellusasetukset]-[PC:ltä tulostamisen asetukset] (Jos "Käytä raakatulostusta" kohdassa "Sovellusasetukset" on pois (ei merkitty)) [Verkkoasetukset]-[Tulostusportin asetukset]-[Raaka]-välilehti (jos "Käytä raakatulostusta" on päällä (merkitty)).

    K3. "Lisää käsin" -valinnalla voidaan lisätä IP-osoite samalle tulostimelle/skannerille, joka on jo luettelossa. (Voi olla enemmän kuin kaksi tulostinta/skanneria, joilla on sama IP-osoite, mutta joiden nimet ovat erilaiset.)

    Se noudattaa Sharpdesk Mobilen määrittelyä. Jos tulostin/skanneri on lisätty käsin, tulostimen/skannerin nimi on sen IP-osoite. Jos on käytetty "Etsi tulostimia/skannereita", nimi on se, joka tulostimelle/skannerille on asetettu. Samaa nimeä ei voida lisätä, mutta eri nimiä voidaan lisätä.

  • Skannaa

    K1. En saa skannausta tehtyä valmiiksi mobiililaitteellani.

    1. Tätä ominaisuutta ei tueta tietyillä tulostimilla/skannereilla. Katso tuetut mallit verkkosivulta. Laiteohjelmiston päivitys saattaa olla tarpeen.
    2. Skannerin käyttöpaneeli näkyy Aloitusnäytöllä.
    3. Jos HTTP:tä ei voida käyttää skannerilla, se ei voi lähettää skannattuja tietoja tälle sovellukselle. Selaa skannerin verkkosivua PC:si web-selaimella. Varmista, että [HTTP] on käytössä kohdassa [Turva-asetukset]-[Porttien hallinta]-[Palvelinportti]. Jos Sovelluskommunikaatiomoduuli (MX-AMX2) tai Ulkoinen tilimoduuli (MX-AMX3) on asennettuna, varmista, että [HTTP] kohdassa [Sharp OSA(Laajennettu alusta)] on myös käytössä valinnan [Turva-asetukset]-[Porttien hallinta]-[Palvelinportti] alla.
    4. Tätä ominaisuutta ei tueta versiossa V1.2.3 Windowsille.

     

    K2. Kun napautat "Skannaa laitteelta (skannerin nimi)" -painiketta vastaanottaaksesi skannattua tietoa, näytetään "Profiilin rekisteröinti epäonnistui" viestin "Rekisteröidään profiilia" jälkeen, ja Sharpdesk Mobile ei siirry odotustilaan.

    1. Katso vastaus 1 kysymykseen K2-2.
    2. Jos skannerin käyttöpaneeli näyttää osoitekirjan luettelon, profiilin rekisteröityminen epäonnistuu. Käytä paneelia niin, ettei se enää näytä osoiteluetteloa (esim. Kopio tai Kotinäyttö), ja skannaa uudelleen.
    3. Katso vastaus 3 kysymykseen K3-1.
    4. Jos skannerilla ei voida käyttää HTTP:tä, se ei voi lähettää skannattua tietoa tähän sovellukseen. Selaa skannerin verkkosivua pöytäkoneesi web-selaimella. Vahvista, että [HTTP] on käytössä kohdassa [Turva-asetukset]-[Porttien hallinta]-[Palvelinportti].

     

    K3. Kun napautan "Skannaa laitteelta (skannerin nimi)" -painiketta vastaanottaakseni skannattua dataa, näytetään "Profiilin rekisteröinti" -kohdan jälkeen "Profiilisi on jo rekisteröity valitulle MFP:lle. Haluatko korvata sen?".

    Nimi, joka on sama kuin Sharpdesk Mobileen määritetty "Näyttönimi" on jo rekisteröity skannerin osoitekirjaan. Jos käyttäjä on joskus käyttänyt Sharpdesk Mobilea "Profiilin automaattinen poisto" asetuksella POIS, valitse "Korvaa" jatkaaksesi toimintoa.

    Jos tämä nimi on rekisteröity skannerin osoitekirjaan ennen kuin käyttäjä on aloittanut Sharpdesk Mobile -sovelluksen käytön, niin rekisteröinnin kohde on jo voitu asettaa PC:lle, jota käyttäjä käyttää, tai käyttäjän sähköpostiosoitteeseen. Siinä tapauksessa napauta "Peruuta" peruuttaaksesi toimenpide, muokkaa Sharpdesk Mobilen asetusta "Näyttönimi", ja skannaa uudelleen.

    K4. Laitteeni merkintä jäi skannerin osoitekirjaan kun olin saanut skannatun tiedon.

    Napauta päävalikon kohtaa "Asetukset", sitten napauta "Sovelluksen asetukset". Tarkista, että "Profiilin automaattinen poisto" on asetettu "O(POIS)". Jos se on asetettu "I(PÄÄLLÄ)", vaihda asetus kohtaan "O(POIS)". Skannerille jäänyt merkintä voidaan poistaa selaamalla [Osoitekirja] -kohtaa selaimen verkkosivulla.

     

    K5. "Profiilin rekisteröinti epäonnistui" näytetään skannatun datan vastaanottamisen jälkeen.

    1. Tämä voi tapahtua, jos osoitekirja näytetään käyttöpaneelissa heti skannerin Käynnistys-painikkeen painamisen jälkeen. Tässä tapauksessa laite vastaanotti onnistuneesti skannatut tiedot.
    2. Selaa skannerin verkkosivua PC:si web-selaimella. Jos [Järjestelmäasetukset]-[Kuvanlähetysasetukset]-[Toiminta-asetukset]-[Oletusasetukset] -välilehden valintalaatikko [Säilytä asetukset kunne skannaus on valmis] on valittuna, poista sen valinta.
    3. Jos kumpikaan edellä kuvatuista ei ratkaise ongelmaa, napauta "Asetukset"-"Sovelluksen asetukset" ja aseta "Profiilin automaattinen poisto" arvoon "O(POIS)", ja viestiä ei näytetä. Vaikka profiilin jääminen skannerille ei ole ongelma, käyttäjä voi poistaa profiilin osoitekirjasta skannerin verkkosivun kautta.

     

    K6. Koska laite käyttää kiinteää IP-osoitetta ja käytän aina samaa skanneria, en halua osoitekirjan merkintää poistettavan.

    Napauta laitteen päävalikkonäytön kohtaa "Asetukset", sitten napauta "Sovelluksen asetukset". Tarkista, että "Profiilin automaattinen poisto" on asetettu "O(POIS)". Jos se on asetettu "I(PÄÄLLÄ)", vaihda asetus kohtaan "O(POIS)".

     

    K7. Skannerilta vastaanotettu tiedosto ei näy "Tulosta", "Liitä sähköpostiin", "Lähetä sovellukselle" tai "Hallitse tiedostoja" -kohtien luettelossa.

    Vain "Skannaus"-toiminnon tallennetut tiedostot luetellaan näissä toiminnoissa. "Tallenna"-toimenpide on tehtävä vastaanotetun, skannatun tiedon esikatselun aikana.

     

    K8. iOS-laitteilla, laitteeni oli odotustilassa ja asiakirja skannattiin, mutta laite ei vastaanota skannattua tietoa, tai sovellus pysähtyy odottamatta.

    Näin saattaa käydä, jos skannerin lähetysasetuksissa on tiedoston nimessä käytetty ei-ASCII-merkkiä. Käytä ASCII-merkkejä, kun annat tiedoston nimen.

    K9.  Android-laitteilla, laitteeni oli odotustilassa ja asiakirja skannattiin, mutta laite ei vastaanota skannattua tietoa, tai tiedoston nimi on tyhjä.

    Näin saattaa käydä, jos skannerin lähetysasetuksissa on tiedoston nimessä käytetty ei-ASCII-merkkiä. Käytä ASCII-merkkejä, kun annat tiedoston nimen.

     

    K10. Windows-laitteilla, laitteeni oli odotustilassa ja asiakirja skannattiin, mutta laite ei vastaanota skannattua tietoa.

    1. Jos Windows-laitteeseesi on asennettu Verkkoskannaustyöväline, ei skannattua tietoa ehkä saada otettua vastaan. Vaihda portin numero Verkkoskannaustyövälineen [Järjestelmävalinnat]-välilehdessä.
    2. Laitteesi Windows-palomuuri saattaa estää skannerilta tulevan tietoliikenteen. Luo Windows-palomuuriin uusi sääntö, joka sallii TCP-tietoliikenteen portin 4687 läpi (saatat tarvita verkon ylläpitäjän apua).

     

    K11.  Tapahtuu, että skannaus epäonnistuu, kun skannaan asiakirjaa, jossa on paljon sivuja.

    Kun laitteesi siirtyy lepotilaan asiakirjan skannauksen aikana, skannaus voi epäonnistua. Poista laitteesi lepotila-asetus käytöstä.

  • Tulostus

    K1. En voi tulostaa tulostimelle Sharpdesk Mobilesta.

    1. Tarkista, onko Laajennussarja asennettu tulostimeen, jolla haluat tulostaa tiedoston.
    2. Tarkista, että FTP tai Raakatulostus ovat käytössä niiden verkkosegmenttien välillä, mihin laite ja tulostin ovat liitettyinä. Verkkoyhteyden tunnistus tai välityspalvelinasetukset voivat olla tarpeen joissakin ympäristöissä.
    3. Tulostimen FTP-verkkoportti voi olla vaihtunut sen jälkeen kun on tehty "Etsi Tulostimia/Skannereita". Tarkista FTP-porttiasetukset samalla tavalla kuin Vastaus II:ssa kohdassa K2-2 on kuvattu.
    4. Jos käyttäjän tunnistus on käytössä tulostimelle, napauta "Asetukset"-"Käyttäjän asetukset" varmistaaksesi, että käyttäjätunnus ja salasana ovat oikein.
    5. Koska verkkoyhteys voi olla epävakaa, niin tarkista se ja tee uudelleen "Tulosta".

     

    K2.  Kun tulostin PDF-tiedoston, tulostui suuri määrä tuntemattomia merkkejä.

    1. Tarkista, onko PS3-laajennussarja asennettu tulostimeen, jolla haluat tulostaa tiedoston.
    2. Joissakin harvoissa tapauksissa tämä voi tapahtua verkkoyhteyden ollessa epävakaa pian sen jälkeen, kun tulostus alkoi tulostimella. (Tässä tapauksessa "Työjono" kohdassa Työn tila tulostimen käyttöpaneelissa näyttää "tuntematon".)
    3. Tämä voi tapahtua, jos laitteesi Wi-Fi-signaali on heikko. Vältä laitteesi käyttämistä sellaisissa paikoissa, ja käytä sitä vain paikoissa, jossa laitteesi saa vahvan signaalin.

     

    K3.  Kohdan "Valitse tiedosto" napauttaminen näyttää vain luettelon asiakirjoista, jotka Sharpdesk Mobile on vastaanottanut.

    Jos tulostimesi on tallennettu toiseen sovellukseen, niin käynnistä se sovellus, avaa tiedosto ja lähetä se Sharpdesk Mobilelle. Sen jälkeen tiedosto on tulostettavissa Sharpdesk Mobilesta.

    K4.  En voi nipistää/levittää/vierittää kuvaa, kun valitsen tiedostoa tulostettavaksi tai esikatseltavaksi.

    1. Jos et voi nipistää/levittää kuvaa, se voi olla suurennettu tai kutistettu äärimmäiselle rajalle. Jos et voi vierittää kuvaa, se voi olla suurennettu tai kutistettu näytön kokoiseksi.
    2. Jos käytät iOS-laitteita, käytä nipistä sisään/ulos/vieritä -eleitä niin, että et kosketa "Tulosta kohteeseen (tulostimen nimi)" -painikkeen aluetta (näytön se osa, jossa välilehti on oikeassa reunassa).

     

    K5. iOS-laitteeissa näkyy viesti (Tiedoston luku epäonnistui), kun valitsen tiedoston "Valokuvat"-näytöllä.

    Jos iOS-laitteessasi on iOS-versio väliltä 4.3-5, niin varmista, että iOS-laitteissasi [Sijaintipalvelut] on asetettu [PÄÄLLÄ] kohdassa [Asetukset]-[Sijaintipalvelut]. Jos iOS-laitteessasi on iOS-versio 6 tai 7, niin varmista, että tällä sovelluksella on oikeus kohteeseen [Valokuvat]. [Asetukset]-[Yksityisyys]-[Valokuvat] näyttää sovellusluettelon, ja hae sieltä "Sharpdesk Mobile" ja vaihda asetus arvoon [PÄÄLLÄ].

     

    K6. Sähköpostia ei voida esikatsella tämän sovelluksen iOS/Android-versiossa.

    1. Varmista, että laitteesi on yhdistetty verkkoon.
    2. Varmista, että tämän sovelluksen sähköpostiasetukset on määritetty oikein. Sähköpostipalvelimesi on tuettava IMAP4-protokollaa.
    3. Jos sähköpostipalvelin ja tulostimesi/skannerisi ovat yhdistettyinä eri verkkoihin, sähköposteja ei voida esikatsella, kun laitteesi on yhdistetty verkkoon, jossa tulostimesi on. Muodosta laitteestasi yhteys verkkoon, johon sähköpostipalvelimesi on liitetty.

    K7. Sähköpostia ei voida tulostaa tämän sovelluksen iOS/Android/Windows-versiossa.

    1. Sähköposteja, jotka ovat tekstiä tai HTML-muotoisia, voidaan tulostaa. Muita muotoja (esim. rich text, rtf) ei voida tulostaa.
    2. Jos sähköpostipalvelin ja tulostimesi ovat yhdistettyinä eri verkkoihin, sähköposteja ei voida tulostaa, kun laitteesi on yhdistetty verkkoon, jossa sähköpostipalvelimesi on. Valittuasi tulostettavat sähköpostit sinun on muodostettava laitteestasi yhteys verkkoon, johon tulostimesi on liitetty.

    K8. Sähköposteja ei voida tulostaa tämän sovelluksen Windows-versiosta (V2.0).

    Sähköpostitekstin jakamista työpöytäsähköpostista ei tueta. Käytä sähköpostisovellusta (Windows Store -sovellus).

     

    K9. Verkkosivuja ei voida selata/tulostaa tämän sovelluksen iOS/Android/Windows -versiolla. (huomautus) Windows-versio ei tule verkkosivujen selausta.

    1. Varmista, että laitteesi on yhdistetty verkkoon.
    2. Jos web-palvelin ja tulostimesi ovat yhdistettyinä eri verkkoihin, laitettasi ei voida käyttää sivustolta, kun laitteesi on yhdistetty verkkoon, jossa tulostimesi on, ja päin vastoin. Valittuasi tulostettavan verkkosivun sinun on muodostettava laitteestasi yhteys verkkoon, johon tulostimesi on liitetty.
    3. Verkkosivuja, jotka eivät ole HTML-muodossa, ei voida selata. Sivuja, joita tämä sovellus ei voi selata, ei voida tulostaa. Kuitenkin sivuja, jotka ovat HTML-muotoisia vaikka niiden tarkenne ei ole .html (tai .htm), voidaan selata ja tulostaa.

     

    K10.  Verkkosivuja ei voida tulostaa tämän sovelluksen Windows-versiosta (V2.0).

    Verkkosivun jakamista työpöytäselaimesta ei tueta. Käytä Windows Store -sovelluksen Internet Explorer-selainta.

  • Liitä sähköpostiin

    K1.  Kun napautan "Liitä sähköpostiin" tiedoston valinnan jälkeen, sähköpostiohjelma käynnistyy, mutta liitetty kuva näyttää vaakasuoraan (pystysuoraan) pitemmältä.

    Sähköpostisovelluksen määritysten takia se voi näyttää virheellisen kuvasuhteen joillekin tietyn kuvasuhteen kuville. Liitetty kuva lähetetään oikealla kuvasuhteella.

  • Lähetä sovellukseen

    K1. Sovellus, jolle haluaisin lähettää tämän tiedoston, ei ole mainittu luettelossa, joka avautuu kun valitsen tiedoston ja napautan "Lähetä sovellukseen".

    1. Sharpdesk Mobile tukee vain tiedostomuotoja JPEG, TIFF, PDF (sisältäen tiiviisti pakatun PDF:n ja salatun PDF:n) ja PNG (paitsi Windows-version V1.2.3). Kohdassa "Lähetä sovellukselle" luetellut sovellukset ovat niitä, joille Sharpdesk Mobile voi lähettää näitä tiedostomuotoja. Siihen liittyen mitä tiedostomuotoja mikäkin sovellus voi käsitellä, katso lisätietoja kunkin sovelluksen käyttöoppaasta tai ohjeesta.
    2. Jos käytät iOS-laitteessasi iOS 5- tai aiempaa versiota, voidaan enintään 9 sovellusta näyttää. Jos "Sharpdesk Mobile" ei näy, poista tarpeettomia sovelluksia.
  • Tulosta toisesta sovelluksesta

    K1.  Jos käytät Windowsia, jotkin sovellukset jakavat linkin valittuun tiedostoon itse tiedoston jakamisen sijasta. Tässä tapauksessa Sharpdesk Mobile ei näy Share-kohdassa, koska se ei voi käsitellä tiedostolinkkejä.

    1. Sharpdesk Mobile tukee vain tiedostomuotoja JPEG, TIFF, PDF (sisältäen tiiviisti pakatun PDF:n ja salatun PDF:n) ja PNG (paitsi Windows-version V1.2.3). Kun olet lähettämässä tiedoston, joka on jotain näistä muodoista, "Sharpdesk Mobile" näytetään.
    2. Jos käytät iOS-laitteessasi iOS 5- tai aiempaa versiota, voidaan enintään 9 sovellusta näyttää. Jos "Sharpdesk Mobile" ei näy, poista tarpeettomia sovelluksia.
    3. Jos käytät Windowsia, jotkin sovellukset jakavat linkin valittuun tiedostoon itse tiedoston jakamisen sijasta. Tässä tapauksessa Sharpdesk Mobile ei näy Share-kohdassa, koska se ei voi käsitellä tiedostolinkkejä.
  • Hallitse tiedostoja

    K1. En voi poistaa kansiota Windows-laitteista.

    Jos tietyssä kansiossa on tiedostoja, joiden muotoa ei tueta (esim. DOC tai TXT), ei kansiota voida poistaa (virheilmoitus näytetään).

     

    K2. En voi siirtää tiedostoja/kansioita Windows-laitteissa.

    Jos kohdekansiossa on saman nimisiä tiedostoja/kansioita, ei tiedostoja/kansioita voi siirtää (virheilmoitus näytetään).

Käyttöopas

Saadaksesi tietoja miten lisätä tulostin/skanneri, tulostaa asiakirja tai valokuva, skannata Sharpdesk Mobileen, lähettää sähköpostilla tallennettuja tiedostoja ja jakaa tiedostoja muiden tuettujen mobiilisovellusten kanssa, napsauta alla olevaa linkkiä nähdäksesi helppo, vaiheittainen käyttäjän opas iPhonelle, iPadille ja Android-laitteille.